Ekibimiz

ELİF GÜNEŞ AKGÜN
Uzman Dil Ve Konuşma Terapisti
Kurucu Ortak
-
Lisans: Anadolu Üniversitesi, Dil Ve Konuşma Terapisi (2014-2018)
-
Yüksek Lisans: Medipol Üniversitesi, Dil Ve Konuşma Terapisi (2018-2021)
-
Ankara Gelişim Tarama Envanteri (AGTE)
-
Psikoterapi ve Psikoloji Uygulamaları Enstitüsü - DİLGEM
-
Frostig Görsel Algı Testi
-
Psikoterapi ve Psikoloji Uygulamaları Enstitüsü - DİLGEM
-
Metropolitan Okul Olgunluğu Testi
-
Psikoterapi ve Psikoloji Uygulamaları Enstitüsü - DİLGEM
-
Gesell Gelişim Figürleri Testi
-
Psikoterapi ve Psikoloji Uygulamaları Enstitüsü - DİLGEM
-
Peabody Resim- Kelime Tanıma Testi
-
Psikoterapi ve Psikoloji Uygulamaları Enstitüsü - DİLGEM
-
Dislekside Okuma Akıcılığının İnformal Araçlarla Değerlendirilmesi ve Desteklenmesi DİLGEM
-
DIR® Floortime (201), Temel Fonksiyonel Duygusal Gelişim Kapasitelerini Destekleme, Çiğdem ERGÜL ICDL
-
Türkçe Erken Dil Gelişim Testi (TEDİL)
-
Hacettepe Üniversitesi
-
DIR® Floortime(101)Başlangıç Düzeyi, Egemen NAKIŞÇI ICDL
-
Introductionto PROMPT: Technique, Prompt Institute
-
Ergen Ve Yetişkinlerde Kekemelik Terapisi Eğitimi, Kızılboğa Danışmanlık
-
Erken Müdahalenin Akışı Ve Bileşenleri Kursu, Türkiye Spastik Çocuklar Vakfı ve Eurlyaid
-
Erken Müdahalede Değişen Paradigma Sempozyumu
-
Terapistlere Yönelik Oyun Temelli Ve Erken Müdahale Yaklaşımları Projesi
-
8. Ulusal Dil Ve Konuşma Bozuklukları Kongresi Medipol Üniversitesi
-
1.Ulusal Dil Ve Konuşma Terapisi ÖğrenciKongresi, Anadolu Üniversitesi
-
"Dil ve Konuşma Terapisi Mesleğine Yönelik Farkındalığın Belirlenmesi" isimli sözlü bildiri sunulmuştur.
-
Cerebral Palsy İlk Adım Eğitimi, Türkiye Spastik Çocuklar Vakfı
-
3. Ulusal Otizm Günleri, Otizm Federasyonu
-
Uluslararası Disleksi Kongresi, Üsküdar Üniversitesi
-
6. Ulusal Dil Ve Konuşma Bozuklukları Kongresi Üsküdar Üniveritesi
-
Dünya Ses Günü Sempozyumu

Aybüke AKGÜN
Dil ve Konuşma Terapisti
Kurucu Ortak
-
Lisans: Üsküdar Üniversitesi, Dil Ve Konuşma Terapisi (2018-2022)
-
Yüksek Lisans: Kapadokya Üniversitesi, Dil Ve Konuşma Terapisi (2022-devam)
-
Ekibimiz
Alanında uzman kadromuzla tanışın.
Dil ve konuşma terapisi, ergoterapi, psikolojik danışmanlık, çocuk gelişimi ve özel eğitimi alanında yurt içi ve yurt dışı birçok eğitim ve sertifika programına sahip ekibimizle hizmetinizdeyiz.
Merkezimizde Uygulanan Teknikler
Terapistlerimiz uygulanan eğitimlerin lisanslı uygulayıcılarıdır.
DIR® Floortime™
DIR (Developmental, Individual Difference, Relationship-based) Gelişimsel özelliklere, bireysel farklılıklara göre, bireyler arasında ilişki kurulmasına dayanan model, klinisyenlerin, ailelerin ve uzmanların çocuğu daha iyi anlamaları ve gelişimini desteklemek için kullanabilecekleri bir yaklaşımdır.
Alandaki uzmanların, Otizm Spektrum Bozukluğu ya da başka gelişim problemi olan çocuklar için detaylı değerlendirme yapabilmesini ve müdahale programları geliştirebilmesini sağlar.
DIR modelinin klinik uygulanış şekli DIR Floortime® tekniğidir.
DIR Modeli, çocuğun sadece spesifik becerileri ve davranışlarına odaklanmak yerine, sosyal duygusal ve düşünsel kapasitelerin oluşması için sağlam temeller atmayı hedefler.

Prompt Tekniği
PROMPT, oral musküler fonetik hedefleri yeniden yapılandırmaya yönelik uyarılar anlamına gelir.
PROMPT, apraksi veya dizartri gibi motor konuşma bozukluğu olan çocuklar için oldukça başarılı bir tedavi yöntemidir.
Benzer koşullara sahip yetişkinlerin de PROMPT yönteminden faydalandığı gösterilmiştir.
Başlangıçta konuşma terapisti Deborah Hayden tarafından 1970’lerde geliştirilen PROMPT, geleneksel konuşma terapisi yöntemlerine yanıt vermeyen şiddetli motor konuşma bozukluğu olan çocuklar için bir tedavi seçeneği olarak kullanılmaya başladı.
PROMPT yöntemini tasarlarken Hayden, konuşma terapisi uygulamanın dokunsal-kinestetik bir yolunu tasarladı.
Hayden’in başlangıçta tasarladığı gibi, PROMPT hem bir yöntem hem de bir felsefedir.
Konuşma terapisine bütüncül bir yaklaşımı destekler ve insan iletişimini sosyal-duygusal, bilişsel-dilbilimsel ve fiziksel-duyusal yetilerin bir karışımı olarak ele alır.

TEDİL VE TODİL Testleri
Türkçe Erken Dil Gelişim Testi (TEDİL) , bireysel olarak yönetilen, 2-8 yaş arasındaki çocukların alıcı ve ifade edici sözel dil becerilerini ölçmeyi amaçlayanbir testtir.
Test sonuçları erken dönemde dil bozukluğu olan çocukları tanılayabilme, dil gelişimlerinin zayıf ve güçlü yanlarını gösterme, gelişim sürecine dair bilgi verme ve araştırma yapma gibi amaçlarla kullanılabilmektedir.
Türkçe Okul Çağı Dil Gelişim Testi (TODİL), 4-9 yaş grubunu kapsayan, gelişimsel, bireysel olarak yönetilen bir ölçme aracıdır.
Bu test temel olarak, çocuklarda dil gelişimini farklı boyutlarıyla ölçerek dil gelişimi açısından güçlü ve zayıf yönleri belirlemeyi ve gelişimsel dil bozukluğu olan çocukları ayırt etmeyi amaçlamaktadır.

Kızılboğa Kekemelik Modeli
Kızılboğa Modeli bütüncül bir yaklaşımdır ve terapi kendi içinde birden fazla konsepti barındırır.
Özünde danışana bağlı olmakla beraber terapi dört aşamada tamamlanır ve toplamda bir yıllık bir süreci kapsar.
İdentifikasyon evresinde akıcı ve kekeleyerek yapılan konuşma bölümleri farklı açılardan değerlendirilir ve analiz edilir. Bu aşamada amaç kekemelik olgusu ve kişinin kendi kekemeliği üzerine ilk çalışmaları yapmaktır. Sorunun bilimsel ve bilinçli bir şekilde irdelenmesi korkuyu azaltır ve kişinin kendi kekemeliği ile açık bir şekilde yüz yüze gelmesine ve onu tanımasında yardımcı olur. Aynı zamanda bu aşamada kekemelik hakkında yanlış bilinen bilgiler düzeltilir. Kısaca bu aşamaya kimlikleştirme de denebilir.
Duyarsızlaştırma evresi olarak adlandırılan ikinci aşama, terapinin en önemli aşamasıdır. Van Riper Konseptine dayanılarak yapılan Duyarsızlaştırma evresi terapinin temelini oluşturur ve olmazsa olmazlarındandır.

Kurt Eggers Kekemelik Modeli
Kurt EGGERS, tıp fakültesini bitirmiş, konuşma terapisi alanında yüksek lisans yapmış ve doktorasını Biomedikal Bilimler & Gelişimsel Psikoloji alanında tamamlamıştır.
Belçika Thomas More Üniversitesi Dil ve Konuşma Bozuklukları bölümünde Doçent unvanı ile araştırmacı olarak, Finlandiya Turku Üniversitesi Psikoloji ve Dil & Konuşma Bozuklukları bölümünde Doçent unvanı ile hoca olarak, ayrıca da Finlandiya Oulu Üniversitesinde misafir öğretim üyesi olarak çalışmaktadır.
Avrupa Akıcılık Bozukluklarında Klinik Uzmanlık (European Clinical Specialization in Fluency Disorders) kurumunun koordinatörü, Uluslararası Akıcılık Birliği’nin Başkanı ve Uluslararası Logopedi ve Foniatri Birliğinin akıcılık komitesi üyesidir. EGGERS, klinik uygulamalarda deneyiminin yanısıra, Dünya çapında eğitimler vermiş ve araştırmalar yayınlamıştır.

DoctorVox Ses Terapisi
Hedef ses hastanın fizyolojik ve anatomik kapasitesine en uygun olabilecek sestir.
Sesi değiştirmek için sesin nasıl oluştuğunu bilmek gereklidir. Vokal foldların arasında (Bir başka değişle glottik temas bölgesinde) mikrofizyolojik ipuçları bulunmaktadır.
Terapi, glottik temas bölgesinin optimal şartları sağlamak üzere yer değişimidir. Anatomik olarak bu bölge, maksimum elastisite ve güç için en uygun yerdir. Ayrıca bu bölge travma karşısındaki maksimum dayanımı gösterir.
Normal sesin beş özelliği vardır: İşitilebilir ses şiddeti, sürdürülebilir hijyen, esneklik, sahibini yansıtan ve memnuniyet veren bir ses nomal sınırlarda değerlendirilir.
DoctorVOX Terapi Metodu bir doğrudan tekniktir. Bilişsel ve holistik bakış çok kanallı biyolojik geri bildirim ile sonuç alınır. DoctorVOX uygulaması aynı anda birçok mekanizmayı uygulayıcıyı zorlamadan, hatta farkına varmadan aynı anda kullanır.
DoctorVOX cihazınız, DoctorVox tekniğinin mekanizmalarını kullanarak uygulama kolaylığı ile sesinizi doğal, güvenli ve etkili hale getirmeyi amaçlar.

Gelişimsel Testler
AGTE (Ankara Gelişim Tarama Envanteri)
Frostig Görsel Algı Testi
Gesell Gelişim Figürleri Testi
Metropolitan Okul Olgunluğu Testi
Peabody Resim-Kelime Tanıma Testi
